Despre piata muncii din turism

Ce servicii oferă RTT angajatorilor de pe piaţa de turism România? Ce companii apelează la serviciile voastre?

Oferim servicii care ajută agenţiile de turism să îşi îmbunătăţească activitatea: recrutare de personal, evaluare personal, training on the job, consultanţă pe diverse teme, training de personal.

Reprezentăm clienţi din toate nişele turismului: agenţii de turism clasice (mici, mijlocii şi mari reţele), detailiste sau tur operatoare, agenţii de turism online, call center, centre operaţionale, wholesalers, companii aeriene, agenţii specializate în business travel, hoteluri etc

Din ce domenii de activitate primiţi cele mai multe oferte de job-uri? Şi care sunt cele mai căutate job-uri de către cei care doresc să lucreze în acest domeniu?

Cele mai multe joburi, ca şi număr, vor fi probabil încă vreo 10 ani de acum încolo, cele de agent de turism (+consultant de turism) şi agent ticketing. Tot acestea sunt şi cele mai căutate de către cei care doresc să lucreze în acest domeniu.

Avem însă şi poziţii extreme de interesante: Business Dev Manager (pentru un nou OTA) sau Services Manager pentru o echipă uriaşă a unui wholesaler internaţional, un Corporate Manager sau un MICE Manager, pe lângă Reprezentant în aeroport pentru o companie aeriană sau Agent contractări interne.

Cum vedeţi piaţa muncii din industria turismului din România? Credeţi că există un echilbru între cerere şi ofertă?

Sunt convinsă că echilibrul se poate crea în momentul în care şi angajatorul şi candidatul primesc sfaturile şi consultanţa necesare. Sigur că dacă un angajator doreşte să plătească puţin, pentru o calitate foarte bună, nu va găsi un raport perfect. Aşteptările lui sunt cu siguranţă setate în funcţie de experienţele de recrutare prin care a trecut până atunci. Sigur un candidat fără experienţă va cere un salariu mare şi probabil, cel puţin în prima fază, va livra puţin. Noi facem mereu consultanţă cu candidaţii noştri, le arătăm care este nivelul lor, în aşa fel încât să nu se supraestimeze şi mai ales să nu se subestimeze (căci există agenţi care au beneficii mult sub piaţă, DEŞI randamentul lor este unul grozav). Pe de cealaltă parte, ne atenţionăm clienţii dacă oferta lor de beneficii nu este conformă cu aşteptările candidaţilor, care merită acea poziţie.

Ce aşteptări au angajatorii din industrie de la candidaţi? Şi care sunt aşteptările celor care doresc să lucreze în domeniu?

Ca şi clienţii de travel: calitate bună, salarii mici, rezultate garantate.

Cât despre candidaţi, ei îşi doresc: stabilitate, respect din partea angajatorului, un program de muncă lejer (din ce în ce mai mulţi îşi doresc să poată lucra de acasă, să nu lucreze în weekend, să nu lucreze în ture), salarii proporţionale cu anii de vechime (criteriu care, din punctul meu de vedere este irelevant). Candidaţii au început să caute agenţii curate, bine poziţionate, cu feedback bun în piaţă, care investesc în angajaţi. Sunt mai sensibili decât înainte la aceste detalii.

Cât de pregătiţi sunt candidaţii? Găsesc companiile care activează în domeniul turismului din Romania ceea ce caută pe piaţa muncii?

Marea majoritatea poziţiilor noastre sunt pentru persoane cu experienţa de peste 3 ani în domeniu. Mi-e greu să spun dacă sunt sau nu pregătiţi. Depinde de ochii şi de mintea celui care discută cu ei. Fiecare mai are nevoie de un training, de o abordare diferită a diverselor situaţii profesionale cu care se întâlnesc zi de zi. Se investeşte foarte puţin în training de calitate în agenţiile noastre, iar unele o fac ca să bifeze (ar fi bine daca ar fi mai mulţi chiar şi din această categorie. S-ar învăţa candidaţii să o ceară!) Dacă trebuie să dau un răspuns, aş spune aşa: cei de la care nu avem foarte multe aşteptări sunt mai bine pregătiţi decât cei de la care avem aşteptări foarte mari.

Cum credeţi că va evolua piaţa muncii din turism în România în următorii ani?

Vor apărea poziţii noi (ca denumiri, responsabilităţi etc), se va dezvolta zona de middle management care acum este deficitară în domeniul nostru, se va lucra mai puţin pe recomandări şi mai mult pe angajări obiective, cu garanţii – pentru cine poate oferi (portaluri de joburi, firme de recrutare specializate).

Ce sfaturi le-aţi da celor care caută un job în turism?

Dacă nu au experienţă: să aibă pasiune pe care să o poată motiva, să fie perseverenţi, să se mulţumească cu puţin la început, dar să demonstreze în scurt timp că sunt cei mai buni.

Dacă au experienţă: să analizeze informaţia din piaţă atunci când îşi caută un job nou. Nu tot ce zboară se mănâncă.

Cum va pot contacta cei care doresc informaţii despre ofertele şi serviciile RTT?

Suntem peste tot în online, în zona noastră de interes.

Uncategorized @ro

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.